U Donjoj Gradini odata počast romskim žrtvama holokausta

Udruženje žena Romkinja „Bolja budućnost“ Grada Tuzla u saradnji sa Ženskom romskom mrežom „Uspjeh“ u BiH uz finansijsku podršku OAK fondacije, Fonda otvoreno društvo BiH i Misije OSCE-a u BiH organizovala je 02. Augusta 2019. godine s početkom u 12:00 sati posjetu spomen obilježju Donja Gradina.

Cilj posjete bio je odavanje počasti stradalim Romima i Romkinjama tokom II Svjetskog rata. Drugi august se obilježava kao Međunarodni dan sjećanja na romske žrtve holokausta. Na taj dan 1944. godine nacisti su poslali u gasne komore 2.897 Roma u logoru Aušvic. Ovaj datum je prihvaćen i od strane Vijeća Evrope i obilježava se širom Evrope. Procijenjeno je da je tokom Drugog svjetskog rata ubijeno više od 500.000 Roma, ali konačni broj nikada neće biti utvrđen. Na mjestu stradanja Jevreja, Srba, antifašista i drugih u Donjoj Gradini nalazi se masovna grobnica u kojoj je tadašnja NDH pokopala oko 40.000 Roma ubijenih maljevima, kamama, sjekirama, čekićima, sajlama i drugim sredstvima. Od 40.000 Roma koliko je brutalno pogubljeno, većina su bila djeca, žene i starci.

Svojim prisustvom i polaganjem vijenaca počast romskim žrtvama holokausta odale su sljedeće delegacije: kabinet Predsjedavajućeg Predsjedništva FBiH gdina Željka Komšića, predstavnici Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice i Odbora za Rome pri Vijeću ministara Bosne i Hercegovine, predstavnik Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini, predstavnice Ženske romske mreža u BiH "Uspjeh", predstavnici Saveza Roma RS-a, predstavnice UŽR "Bolja budućnost" Grada Tuzla, Udruženja "Romani ćej - Romska djevojka" Prnjavor, predstavnik Udruženja Roma Opštine Prnjavor te predstavnice Udruženja "Romkinja" i "Otaharin" iz Bijeljine.

Memorijalni skup je održan pred brojnim gostima, donatorima, predstavnicima nevladinih organizacija i medijima. U okviru programa obratile su se zvanice ispred Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice te gđa Indira Bajramović, direktorica UŽR "Bolja budućnost" Grada Tuzla prigodnim govorima. Nakon obraćanja zvanica historijski čas o stradanju Roma tokom II svjetksog rata održao je prof.dr. Bajram Haliti i kustos Spomen područja Donja Gradina.