U Narodnoj Skupštini Republike Srpske obilježen Svjetski dan Roma/kinja

Neformalna ženska romska mreža „Uspjeh“ i OSCE Misija u Bosni i Hercegovini je dana 05.04.2018. godine u Narodnoj Skupštini Republike Srpske u Banja Luci upriličila svečanost obilježavanja Svjetskog dana Roma/kinja. Svjetski dan Roma/kinja obilježen je u sklopu regionalnog projekta „Za aktivnu inkluziju i prava Romkinja na zapadnom Balkanu II“ koji je finansijski podržan od strane Austrijske razvojne agencije kroz CARE International, Balkans. Samom događaju su prisustvovali brojni predstavnici/e državnih, entitetskih, općinskih institucija, kao i predstavnici/e domaćih i međunarodnih organizacija.

Prisutni/e su imali priliku saznati više o radu Neformalne ženske romske mreže, kampanji Mjesec ženskog romskog aktivizma te značaju obilježavanja Svjetskog dana Roma/kinja za najbrojniju nacionalnu manjinu u BiH. Podsjećanja radi, Svjetski dan Roma/kinja - 8. April, obilježava se u čast Prvog kongresa Roma/kinja, koji je održan 8. aprila 1971. godine u Londonu i smatra se jednim od najvažnijih datuma u historiji Roma/kinja. Na tom kongresu sastali su se predstavnici/e Roma/kinja iz četrnaest zemalja svijeta.

Kao jedne od najvažnijih odluka bile su one o prihvaćanju romske zastave i službene himne. Zastava se u donjem dijelu sastoji od zelene boje koja simbolizira zemlju (travu), a u gornjem dijelu od plave boje koja simbolizira nebo. Crveni kotač predstavlja putovanja i migracije Roma/kinja. Službena himna Roma/kinja temelji se na staroj romskoj pjesmi “Đelem, Đelem” (Idem, idem).

Prvi kongres Roma/kinja rezultirao je i proglašenjem službenog romskog jezika – Romani chiba, kao i službenim prihvatanjem naziva Rom, što na romskom jeziku znači čovjek. Naziv “Rom” izabran je kako bi se izbjegao naziv “Cigan” koji je poprimio negativno značenje.

Ženska romska mreža „Uspjeh“ tradicionalno svake godine obilježava ovaj značajni datum u historiji romske populacije kako bi se proslavila romska kultura i podigla svijest o problemima sa kojima se Romi/kinje suočavaju.